Det var mye som skjedde denne uke. På en regntung tirsdag tok sjette og sjuende klassene på Ime skole syklene fatt for å komme seg til idrettsplassen for å konkurrere i TINE-stafetten. Ime skole deltok med åtte lag, det ble vått og kaldt, men alle virket som de hadde hatt en flott dag.

Dagen etter, på onsdag var det en elektrisk stemning på hele skolen, grunnen var jo selvfølgelig superbussen. Klokken 11:40 skulle showet starte og elever fra syvende klasse var sendt ut for å stå vakt slik at NRK kunne få rigget i fred. Showet startet med stor jubel fra hele skolen, alle var med på å skape en fantastisk stemning, noe Tobias og Marcus etter showet selv kunne bekrefte. Kine og Malin var en tur oppe på scenen for å stå i planke, de ble valgt ut av programlederne som deres representanter. Kine tapte dessverre, men det var etter at Fantorangen satte seg på ryggen hennes. Da måtte Tobias få slim med sjokoladepulver og marshmallows i ansiktet. Til slutt i showet var det Ingunn sin tur til å bli tatt opp på scenen for å briljere med sine dansekunster. Hun fremførte BLImE! dansen sammen med Tobias, Fantorangen og Marcus. Når showet var ferdig fikk hvert trinn/klasse mulighet til å ta et bilde sammen med programlederne og Fantorangen.

På torsdag var det klart for den tradisjonsrike besøksdagen av russen, dette er noe som har skjedd hvert år nå hvor et utvalg av russen og russebiler/busser kommer en tur i storefri for å vise seg for skolen. Det var en stor dag for alle elevene. De stod fint og ventet til alt var klart før de fikk gå ned på fotballbanen og møte russen. Det var dundrende musikk, mange klistermerker og en haug av russekort. En russ ble overhørt da hun sa “jeg går jo tom for russekort før 17.mai”. Mange av elevene fikk også lov til å få en guidet tur i russebussene, det var veldig gøy.